Az alábbi bejegyzés tulajdonképpen egy kérdés: amikor blogot írsz, azt hogy és milyen felületen teszed?
Gondolok itt arra, hogy pl.
- Az új bejegyzést a blogszoftver admin felületén viszed-e be
- Használsz-e valamilyen asztali (desktop) szoftvert (blogjet stb .)?
- Miért azt használod amit használsz?
- Gondoltál-e arra, hogy válts és mást használj?
- Van-e valamilyen szoftver amit hasznosnak találsz a blogszerkesztés során (pl. képlopó program stb…)
- Használod-e a blog wysiwyg szerkesztőjét vagy más módon írod meg a kódot (kézzel, HTML szerkesztővel stb.)
- Szoktál-e vázlatokat írni vagy egyből publikálod amit megírtál?
- Gyűjtöd-e az ötleteket a cikkekhez vagy ahogy esik úgy puffan módon írod őket?
- Használsz vmiféle mindmap programot 1-1 cikk megírásához?
Úgy igazából bármi érdekelne amit a témával kapcsolatban mondanál, szívesen beszélgetnék ilyesmiről itt a blog keretein belül.
Desktop szoftvereket használok: textedit az íráshoz, preview a kép szerkesztéshez és shift+alma+4 a képlopáshoz. :-)
Nagy ritkán photoshop, ha épp ráérek, vagy kreatív akarok lenni.
A kódot wysiwyg szerkesztőben, html-t ritkán piszkálom.
Néha írok vázlatot, amit gyakran felhasználok, ötleteket pedig sűrűn gyűjtögetek, de azokat sűrűn nem használom fel.
A mindmap az idei év feladatai közé fog tartozni, szóval: még nem használom.
Az első két kérdés wordpress szempontból például egészen érdekes. Mióta létezik hozzá a PressThis kisalkalmazás azóta nem igazán kell belépni a blog admin felületére. No meg, hogy elkezdték az egész szoftvert integrálni a Google Gearsel szerintem egyre jobban eltolják a dolgot akár offline irányba is.
De a kérdésre válaszolva nem használok desktopról publikáló szoftvert és nem is tervezem, mivel az admin felület többet tud, és könnyebben bővíthető. Másrészt néhány külső értesító szolgáltatáshoz az illesztés úgy lett megírva, hogy az admin felület publikációs gombjának lenyomását figyeli, nem pedig egy új bejegyzés megszületését.
Csak akkor használom a Wysiwyg szerkesztőt, ha hosszú mondjuk listát csinálok és nincs kedvem minden egye ul/ol li tagot kiírni, mert ez a TinyMCEben egy enter és megcsinálja.
Mélyebb írásokon és hosszabb cikkeket átszoktam futni még párszor, megnézek hasonló jellegű írásokat – már ha vannak – , no meg átrágom. De az ego blog jellegű dolgokat úgy írom ahogy éppen születnek.
Mindmapot nem használok még, de gondolkodtam már rajta.
Ellenben a te válaszaid pedig engem érdekelnek. Halljuk! ;)
Ok, akkor jöjjenek az én válaszaim :)
– Az új bejegyzést a blogszoftver admin felületén viszed-e be?
Jelenleg igen, jobb megoldás híján.
– Használsz-e valamilyen asztali (desktop) szoftvert (blogjet stb .)?
Nagyon sokat kipróbáltam (meg merem kockáztatni, hogy a létező kliensek 99%-át kipróbáltam, az 1% maradjon meg annak, hogy hátha kijött vmi új cucc az utóbbi 1-3 hétben). Jelenleg bár van a gépemen telepítve több is, egyet sem használok aktívan.
– Miért azt használod amit használsz?
Mert nincs jobb megoldás jelenleg. Nincs nagy igényem, mindössze egy olyan asztali kliensre vágyom, ami kezeli rendesen a wordpress tag-jeit, tudok HTML módban is szerkeszteni és normálisan megy a képfeltöltés. A Zoundry Raven már majdnem jó lenne, tud mindent ami kellene, de egy apró bug keseríti meg az életem: ha heading-t használok, a formázást veszi a ZA de a postolás pillanatában visszaállítja az összes heading-t P-re és a lapon is így jelenik már meg. Megoldást nem találtam még rá, a fórumon is volt aki panaszkodott emiatt de nem volt válasz.
– Gondoltál-e arra, hogy válts és mást használj?
Igen, lsd fentebb.
– Van-e valamilyen szoftver amit hasznosnak találsz a blogszerkesztés során (pl. képlopó program stb…)
Képlopó szoftverek terén nekem már régóta a kedvencem az FSCapture, persze ebből is többet próbáltam. Editorok terén az Intype-t favorizálom, illetve keverem időnként a Texter-rel.
– Használod-e a blog wysiwyg szerkesztőjét vagy más módon írod meg a kódot (kézzel, HTML szerkesztővel stb.)
Nagyon-nagyon ritkán, 95%-ban az intype-ban írom meg a bejegyzést, így még az említett listázási stb… részek sem okoznak gondot. Aki ismeri a szoftvert, az tudja miért mondom ezt :)
– Szoktál-e vázlatokat írni vagy egyből publikálod amit megírtál?
A hosszabb bejegyzéseket szinte soha nem egyszerre írom meg, elkezdem valahol és menet közben a cikk végére írok még a gondolatataimat, amiket később ki akarok fejteni. Időnként használok mindmap programot is (freemind-t volt eddig), de most pár hete átálltam a mindomo.com -ra, kényelmesebb lesz a több gép használata miatt.
– Gyűjtöd-e az ötleteket a cikkekhez vagy ahogy esik úgy puffan módon írod őket?
Régebben gyűjtöttem, címekként és 1-2 mondattal felvittem vázlatnak a wp admin felületén, de aztán annyi gyűjt össze hogy rájöttem, ennyit soha nem fogok megírni. :)
Azóta nem gyűjtöm.
– Használsz vmiféle mindmap programot 1-1 cikk megírásához?
Igen, mindomo.com, jelenleg időnként. Idén tervezem aktívabban is használni.
Sziasztok!
Én nem írok cikket, csak az újságírók által megírtakat töltöm fel…
A honlap motorja elég régi, vagyis csak a saját admin felületét tudom használni. A wysiwyg szerkesztője elég korlátolt, gyakran kell html módban is kotorászni, ráadásul keskenyebb, mint ahol megjelennek a cikkek, így eléggé hozzávetőleges képet ad…
Eddig két saját “publikációm” volt a tutorial.hu oldalon, először .txt-be vázlatot írtam, majd a véglegeset többször is átolvastam elküldés előtt…
Sajnos a WP nekem nem tetsztett, felülírta a html-ben beírt dolgokat a mocsok…
mindmap? flatline :)
Harder, a tutorial.hu oldalon pending review státuszból mikor lesz post?
Huhh, ne is mondd, ég a pofám miatta mert több post is vár elfogadásra és kell egy kis idő amíg átnézem őket. :(
De szilveszterkor megfogadtam, hogy idén igyekszem több időt fordítani a lapra! :)
Én WordPresst használok mint blogmotor és szerkesztő. Rengeteg plugin van hozzá illetve skin is, de nem nehéz sajátot csinálni hozzá. Viszont ha kicsit jobban értünk hozzá, akkor elég vacaknak tűnhet, mert sok funkció másikra vagy másik filera hivatkozik és hamar beleőrül az ember. Gondoltam már másra, de igazából az lenne az igazi ha teljesen saját lenne, az pedig nem megy nekem sajnos xD
Vázlatot akkor csinálok ha van benne kép vagy egyéb külső file, nem csak szöveg.
Utána szoktam nézni a dolgoknak mielőtt írok róluk (film, kütyü, könyv, …), ezzel én is képben vagyok az adott dologról, nem csak írok a nagy világba.
* Használsz-e valamilyen asztali (desktop) szoftvert (blogjet stb .)?
Nem. Blogjet fent van, azzal angol nyelvű bejegyzéseket mentek le, de magyar ékezeteknél az ő-t és ű-t “elfelejti”, hiába utf8. Ugyanez volt más blogszoftvernél is a gond. Marad a Notepad2, formázás nélkül, ha épp offline vagyok és blogot írok. Legtöbbször marad az aktuális blogmotor admin felülete.
* Miért azt használod amit használsz?
Fenti okokból.
* Gondoltál-e arra, hogy válts és mást használj?
Igen, de egyik se felelt meg, pedig nem akarok túl sokat. Egyszer wysiwyg szerkesztő, ékezetes betük, egér nélkül is működjön.
* Van-e valamilyen szoftver amit hasznosnak találsz a blogszerkesztés során (pl. képlopó program stb…)
GIMP. Képlopásra Alt-Printscreen :)
* Használod-e a blog wysiwyg szerkesztőjét vagy más módon írod meg a kódot (kézzel, HTML szerkesztővel stb.)
98%-ban wysiwyg, 2%-ban kézzel írom a html kódot.
* Szoktál-e vázlatokat írni vagy egyből publikálod amit megírtál?
Legtöbbször igen.
* Gyűjtöd-e az ötleteket a cikkekhez vagy ahogy esik úgy puffan módon írod őket?
Gyűjtöm.
* Használsz vmiféle mindmap programot 1-1 cikk megírásához?
Freemind.
Stefanie,
amikor utánanézel valaminek, akkor jegyzetelsz közben, vagy pl. másolsz ki valahova (pl. egy txt-be részleteket amiket később még a bejegyzés írása előtt átnézel) vagy “csak” olvasol egy ideig, aztán leülsz és megírod a bejegyzést? Készítesz ilyen anyagkeresés közben valamiféle vázlatot?
Varsányi Martina (xSolutions),
Más blogeditort, mint a blogjet, próbáltál már?
A képlopás során a gimp-be történő másolás után használsz valamiféle macrót a programon belül, ami a blogodhoz igazítja a képet? Pl. gondolok itt arra, hogy szoktad-e vízjelezni őket, vagy adott méretre vágod vagy hogy pl. keretet teszel rá … tehát ezeket a műveleteket automatizálod valahogy, vagy mindig újra és újra végigcsinálod?
Freemind mellett próbáltál mást is illetve miért erre esett anno a választásod? (én is ezt használtam egyébként, mivel freeware és mert elsőként ezt találtam meg anno).
Próbáltam más editorokat is (ne kérdd, hogy felsoroljam őket, feledtem nevüket), a blogjet maradt meg, mert még neki a legjobb a kezelőfelülete. Ha tudná azokat ő és ű-ket, akkor szinte csak ezt használnám.
A Gimp-ben makrót nem használok, de készítek kivágást, majd méretezek. Vízjelet csak a saját képekre rakok, viszont 99%-ban flickr képeket rakok ki, tehát ennek automatizálása is fölösleges.
Freemind mellett próbáltam a mindjet-et, ami jó, de drága. Az első szembejövő nekem is a freemind volt, plussz pont, hogy java-s és opensource, tehat ha valamit akarok, akkor akár bele is tudok piszkálni a kódba. Eddig nem akartam :)
Én általában WYSIWYG-ben dolgozom, egyrészt vizuális típus vagyok, másrészt nem mélyültem el a kódokban, csak éppen a legszükségesebbeket tanultam meg.
Igazság szerint még azt sem tudom, hogy milyen motor fut a blogomon; eléggé fapados, az elején szokatlan volt, de mára már megtanultam vele dolgozni.
Minden képi manipulációra természetesen a Photoshopot használom. Képlopásra a PrintScreent. Másfajta képlopóra eddig még nem volt szükségem.
Vázlatot sosem írok. Ha valamiről írni akarok, akkor azt napokig tartó kutatómunka előzi meg. Rengeteg témába vágó cikket elolvasok, és el szoktam látogatni a témával kapcsolatos fórumokra is, ahol a háttérben sunyítva olvasom mások tapasztalatait. Azért olvasok minél több forrást, hogy így egy globális rálátásom legyen a témára. Így aztán nem esik nehezemre egy új cikket publikálni azok alapján, amik lecsapódnak bennem. Igyekszem valóban újat írni, a saját szemszögemből, nem kenyerem az idézgetés. Hacsak nem a forrásé egyes esetekben.
A bejegyzések mérettől függetlenül úgy születnek nálam, hogy leírom a címet, aztán folyékonyan gördülékenyen írok. Írás közben készítem el a képi illusztrációkat is, két bekezdés között, valamint töltöm fel ezeket. Tehát nálam real-time megy minden. Abban a sorrendben, ahogy az le van írva.
Még egy fontos dolog, ami lehet, hogy csak énrám jellemző: Sosem hagyok félbe munkát. Természetesen regényt még nem írtam, de valószínűleg pont ezért nem is fogok. Tapasztalataim szerint ugyanis, amit egyszer félbehagyok, utána már csak nagy ímmel-ámmal folytatok; hogy mégis be legyen fejezve. Így sokszor az éjszaka közepére, vagy csak reggelre készülök el. Nem ritkák nálam az átdolgozott éjszakák. Valahogy jobban tudok dolgozni abban a napszakban. Ilyenkor kakasszóra térek nyugovóra, mint az Őrnagy úr a Tótékban.
Biztos sokan irigylik, hogy folyamatosan le tudod írni amit szeretnél. Egyébként az éjszakai melóban megegyezünk, én is ilyenkor tudok a legjobban dolgozni. :)
Én a WP beépített szövegszerkesztőjét használom. Általában megrágom, mielőtt publikálnám a bejegyzést. Sőt, ha tartalmaz valami képet is, akkor azt általában kicsit Photoshop-ban megszerkesztem. Így elegánsabb a dolog.
Harder: bocs hogy csak most válaszolok <:
Bejegyzés írás előtt olvasgatok és a fontosabb dolgokat magamban rögzítem, netán copy-paste és átfogalmazom a mondatot.
Én kezdő vagyok a blog terén. WordPressem van, azt használom, nemrég regisztráltam. De tervben van egy saját blog. Addig marad a mostani. Kicsit ássam bele egyszer magam a HTML-en túl a Javascript, XML stb. nyelvekbe.
Használtam Blogdesket, de magyarra nem az igazi.
Képlopót még nem kellett használnom a blogon, de a PrintScreen szokott menni, majd a PS.
Utánanézek a dolgoknak, de jegyzetelni nem szoktam. Persze, befolyásol mások véleménye, de a blog valahol mégis szubjektív kell(ene) legyen, ami téged tükröz. Így esetleg jobbacska megbeszélések is kialakulhatnak, hogy ne mondjam: viták. De sokszor csak úgy írok…:D
Elolvasni mindig elolvasom minimum egyszer a közzététel előtt!
Köszönöm a tanácsokat! Ugyanis az olvasottakból sokat tanultam. :-) Megpróbálom rendszerezni őket a fejemben, mert most indítottam útjára első blogomat. Igaz, a legelső bejegyzést, első oldalakat (zongorista vagyok, és csinálom a videóknak az oldalakat…) a gépelj és meg se állj taktikával csináltam. Lényegében csak írtam ami jött, és nem elemeztem ki, hogy most mit is írjak. A helyesírásommal nincs baj, tehát a végén nem nagyon kell ellenőrizgetnem, ha hibát ejtek a firefox jelzi, és közben kijavítom. Ha kialakul egy sajátos technikám, én is hozzászólok egy értelmeset ehhez a bejegyzéshez. :-)
szerintetek az királyság lenne, ha lenne e mellett a blog mellett, egy ugyan ilyesmi közösen írt, kötetlen, inkább személyes, mint szakmai geek blog? ahova alapból mindenki írhat posztot, author joggal, kivéve akit az admin vagy a nép leszavaz
meg aminek a szerkezetét menetközben úgy alakítjuk ahogy a sok okos geek buksi fej a legjobbnak véli
Erre a feladatra van egy jó program, a Pligg. Bárki ajánlhatja az írását (akár automatikusan is bekerülhetnek), és a közösség szavazhat az egyes írásokra. Így a sokak által kedvelt írások előre kerülnek, azaz többen látják.
Az egész ugyanúgy működik, ahogy a Digg is.
és amikor megvalósulna dolog, mert annyira pozitívak vagytok szociálisan, hogy örömmel azonnal bele mentek, mint jó csaj mellé az ágyba,
akkor számtalan közösségi dolgot lehetne csinálni a jobbnál jobb posztolások mellett, néha-néha mini versenyeket csinálni, hiearhia játékokat megcsinálni, admin=király, szakértő kormány[(plugin ügyi miniszter, rendészeti miniszter(moderátor) kulturális miniszter(zene, videókat állandóan posztoló :)), meg a nép]
meg jól szervezett offline tevékenységet
a lényeg az lenne, hogy nagyon átlátható közösség lenne, ellentétben egy face bokkal vagy hasonlókkal, ahol hiába vannak egy helyen nagyjából, mégis távol vannak egymástól, hidegen, káoszban
Akkor most jön az, hogy ilyen király ötletet (amit még senki nem gondolt ki eddig) kár lenne parlagon hagyni, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy Te, szociálisan nagyon pozitív látogató, mikor leszel kész vele – mert hát ugye más fa..ával verni a csalánt könnyű … :D
már van csak nálam basznak írni :)