Ma voltam szervízbe, hogy kicseréltessem az eddigi nyári gumikat télira az autón – azt kell mondjam, hogy óriási a különbség közöttük.
A nyári gumival bizony ki-kipörgött a kerék induláskor, bármennyire is figyeltem és fékezésnél is nagyon oda kellett figyelnem, mert bár a száraz részeken nem volt gond, de ahol a sáros, latyakos dzsuva takarta az utat, ott bizony csúszott a kocsi.
A gumicsere megvolt 20 percen belül mindenestül, egy nagyon korrekt helyet találtam, ahol jó árban volt a gumi is amit előzőleg kinéztem (Goodyear UG 7+) és tőlem sem volt túl messze. Sajnos nem igazán vágom ezt a téligumi témát, úgyhogy a gumi kiválasztása és a szervíz/bolt keresése (olyan helyet kerestem, ahol nem csak a gumit tudom megvenni, hanem ki is cserélik) mérföldekkel több időmet vette el, mint az hogy elmenjek és kicseréltessem.
Viszont megérte.
Érdemes megnézni ezt a videót, ahol a téli gumik, a nyári gumik és a 4 évszakos gumik közötti különbségeket mutatják be.
Egyébként hihetetlen, hogy mekkora viták vannak e téma körül, pl. hogy kell-e téli gumit vagy sem, vagy hogy pl. a hátsó kerék meghajtás az isten vagy a 4 kerékmeghajtás a jó stb…. rengeteg lapon (blogon) több száz bejegyzést olvasni e témában, mindenki próbálja védeni az igazát (sokszor igen fellengzős, bunkó módon :( )
Szerintem akinek tellik egy kocsira és nem akarja veszélyeztetni a családja, a saját vagy épp az úton közlekedő ismeretlen életét, vegyen téligumit.
A téligumi sem “isten”, ezzel sem lehet ugyanúgy menni mint nyáron, ideális útviszonyok mellett, ezzel is meg lehet csúszni ugyanúgy a jeges, szar úton. Viszont nagyon nem mindegy, hogy mekkora lesz a féktáv, vagy hogy egy kanyart sikerül-e bevenni.
Az ésszerű vezetést és a rutint a téligumi sem pótolja.
Egyébként mielőtt elküldene vki pi..ába, hogy én is csak szaporítottam eddig az úton szerencsétlenkedők számát, meg kell mondjam hogy nem közlekedtem az autóval az elmúlt időszakban. :) A munkahelyre hülye lennék ezzel menni (majd 2-3x annyi idő, mint BKV-val), máshova meg az utóbbi időben nem igazán kellett.
Most, hogy végre volt rá időm, az első dolgom volt ezt lerendezni.
Így a végén ajánlanék még egy videót, amiben a téli és a nyári gumik közötti különbséget mutatják be vezetés közben. Muris látni, hogy ahol a télivel még simán elmegy az első autó, ott ugyanazzal a sebességgel, a nyári gumival a 2. kocsi már lesodródik az útról.
Bizony, bizony, jó dolog a téli gumi, nem is értem azokat az embereket, akik képesek télen, nyári gumival közlekedni. Minap amikor volt az a nagy havazás, aznap este mentem melóba, és a lámpánál nem tudott az egyik nyári gumis kolléga elindulni, mert volt egy nagyon enyhe emelkedő. Mondanom se kell, hogy olyan torlódást csinált fél perc alatt…:)
Szóval télen csakis téli gumi, bár a fogyasztás egy kicsivel megnő de legalább meg lehet állni. :)
fu, nagyon elhúztad a dolgot, mi már vagy 2 hónapja kicseréltük
én ezt a tesztet már láttam párszor élőben is :D, a nyári gumis szinte pont annyit csúszott kétségbe esve előre fele a piros lámpánál mint ahogy ebben a filmben is :)
Nem kérdés, én az első alkalommal, amikor tartósan 5 fok alá esik, cserélem a gumikat.
Hat en nem cserelem :P
Igaz, meg nincs is amit, mivel egyetemi hallgato vagyok es a szulok nem toltak a hatsom ala autot :) Lehet, hogy meg nincs is ertelme.
Ma jókat mulattunk azokon, akik a ház mögött véletlenül megálltak és többet nem bírtak elindulni, míg az autósok másik fele (szerencsére a nagyobbik fele) simán elmentek mellettük a téligumival. Így jár az, aki a mostani havazásban nyárigumival indul neki… :)